Domů / Finance / Postup při reklamaci faktury za elektřinu

Postup při reklamaci faktury za elektřinu

Pokud se nám nezdá částka vyúčtovaná energetickou společnosti, většina z nás ihned kontaktuje operátora společnosti a chce vědět, jak dospěl k tak vysoké částce. V takové situaci je však třeba zachovat chladnou hlavu.

Nejprve zajděte k vašemu měřidlu a přesvědčte se, jaký údaj se objevuje na elektroměru. Následně zkontrolujte spotřebu udávanou na faktuře v MWh se spotřebou, která je na měřidle. Přitom vezměte v úvahu termín, kdy byl odečet proveden. Ideálním způsobem kontroly je průběžné zapisování spotřeby na vašem elektroměru, čímž budete mít neustálý přehled o spotřebě.

Pokud nechcete svůj elektroměr pravidelně sledovat, porovnejte svou současnou spotřebu s minulými roky. Faktura totiž obsahuje šikovný údaj – historii spotřeby. Tím si můžete ověřit, zda nedošlo k výraznému výkyvu ve spotřebě u vaší domácnosti. Problém může být také v údaji o spotřebě energie za konkrétní období, kde údaje na sebe nemusí navazovat. Na faktuře také najdete přehled přijatých plateb, takže si jej můžete porovnat s výpisem z banky. Může stát, že některá platba se „někde zasekla“ nebo ji dodavatel zapomněl zaúčtovat.

Dále je také třeba si uvědomit, že reklamace se řídí obchodními podmínkami, které jste podepsali ve smlouvě. Některé energetické společnosti také připojují k faktuře reklamační formulář, nebo jej mají ke stažení na svých webových stránkách. Po prověření všech uvedených okolností a jste-li skutečně přesvědčeni o nesprávnosti vyúčtování, podejte reklamaci.

Kdy reklamovat

Reklamovat fakturu je nutné bez zbytečného prodlení. Většinou je lhůta k reklamaci do 30 dnů od doručení vyúčtování. V drtivé většině se reklamace týkají vyúčtované částky za spotřebu. Rozhoduje tedy měřící zařízení poskytující údaje o spotřebě. Proto je vhodné připojit k reklamaci skutečný stav elektroměru jako důkaz. Právě z tohoto důvodu je užitečné si měřidlo pravidelně, nebo alespoň občas zkontrolovat a údaj o spotřebě si zapsat nebo nafotit.

Jakým způsobem reklamovat

V reklamačním formuláři je nutné uvést přesný popis reklamované skutečnosti, odůvodnění reklamace, případně další skutečnosti.

Nezbytné jsou tyto údaje:

  1. jméno, příjmení, adresa a u právnické osoby IČ
  2. identifikace odběrného místa – kód EAN a zákaznické číslo
  3. variabilní symbol uvedený na faktuře
  4. číslo elektroměru a jeho aktuální stav

Reklamaci vyúčtování elektřiny zašlete v písemné podobě nejlépe s tzv. doručenkou, abyste měli doklad o přijetí své reklamace. Nic nezkazíte, pokud k reklamaci přiložíte kopii svého vyúčtování a fotografii elektroměru.

Shlédněte také

ruličky

Když jde o volbu vhodné půjčky, dejte na řeč čísel, nejvíce napoví RPSN

Magická zkratka, která řekne vlastně úplně všechno, co jste si přáli vědět. Jistě, RPSN se …