PPC reklama je v posledních letech hlavním nástrojem k propagaci na internetu. Většina podnikatelů a živnostníků se již s tímto pojmem setkala. Pokud o tomto termínu slyšíte poprvé, máme pro vás připravené vysvětlení, co je PPC reklama a jaké nabízí možnosti.
PPC reklama jako hlavní nástroj marketingu
PPC reklama slouží k propagaci na internetu a je hlavním nástrojem internetového marketingu. Hlavní poskytovateli této reklamy jsou Google a Seznam. Každý má svojí vlastní platformu, která je stejná a liší se pouze v malých detailech. Nelze ani říct, která platforma je lepší. Vše záleží na druhu vašeho podnikání a zákazních, které chcete oslovit.
PPC reklama může být reklama v obsahové síti, banner nebo prostý text. Účinnost reklamy závisí na nastavení inzerátu. PPC reklama pro Google a Seznam umožňuje celou řadu úprav, které je možné provádět i v momentě, kdy je reklama spuštěna. Z toho důvodu se obsah reklamy často mění (text, klíčová slova, doba zobrazení či cena za proklik) a uživatelé zkouší to nejlepší nastavení, které přináší maximální zisky za minimální náklady.
Na řadu přichází demarketing
Pokud jste oslovili zákazníka, který nedokončil objednávku, nabízí PPC reklama ještě jednu možnost, jak ho získat zpět – remarketing. Tento způsob propagace cílí na osoby, které navštíví vaši stránku, prohlídnou si zboží, ale nedokončí nákup. Vaše stránka se jim i nadále zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a internetových bannerech. Je to díky zachování cookies v prohlížeči, které si pamatují historii prohlížení. Inzerát na remarketing je však trošku jiný, než klasický inzerát. Ve většině případů obsahuje zajímavý bonus pro zákazníka, který ho ještě více popostrčí ke koupi. Je tedy nutné rozlišovat jednotlivé přístupy k PPC reklamě.